× بستن تبلیغات
دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری


توضيحات دانلود


مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری

در 56 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

توفیق در تجارت

امروزه با گسترش علوم جدید و علمی شدن تقریباً تمامی شاخه‌ها، ثابت گشته است که دیگر با استفاده از شیوه‌های سنتی نمی‌توان توفیق چندانی در امر تجارت حاصل نمود. بدین منظور اندیشمندان علوم مختلفی همچون مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی و حتی روانشناسی به کمک تولیدکنندگان، صادر و واردکنندگان، بازرگانان، ارائه دهندگان خدمات و... آمده و به آنان راهکارهای جدیدی برای توفیق در امر اقتصادی ارائه می‌نمایند. بر اساس رویکرد جدید در اقتصاد امروز استفاده از شیوه‌های سنتی نه تنها اموری پوسیده و ناکارآمد محسوب می‌گردند؛ که اموری مقرون به صرفه محسوب نشده و استراتژی‌های قدیم را در برابر رقبا و صحنه‌های تجاری فشرده ضعیف و محکوم به شکست می‌دانند. در بین عرضه کنندگان نظریات مختلف اقتصادی در زمینه توفیق در امر کار و بازار بر روی مواردی جدید و بدیع تأکید می‌گردد که یکی از این موارد نقش هوش افراد در تجارت و بازار است. بی‌شک هوش افراد اثری بسیار عمیق بر روی این امر دارد؛ افرادی که دارای بهره هوشی بالاتری هستند، می‌توانند از این نعمت خدادادی برای برون رفت از مشکلات و چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها استفاده نمایند، این افراد با پارادوکس‌ها کمتر روبرو شده و به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توان یک چالش را به یک فرصت تبدیل نمود. اما از نظر روانشناسی هوش دارای ابعاد مختلفی است که تأثیر هر یک از ابعاد و انواع آن بر قسمت‌های خاصی از امور زندگی انسان به گونه‌ای متفاوت اثر می‌گذارد. به زعم روانشناسان و علم روانشناسی هوش را می‌توان در ابعاد مختلف طبقه بندی نمود. با توجه به نظرات هوارد گاردنر، هوش‌های چندگانه هفت راه مختلف برای نشان دادن قابلیت فکری هستند(سامانی، 1390).

2-2-2.انواع هوش چندگانه کدامند؟

2-2-2-1.هوش دیداری-فضایی[1]

این نوع هوش توانایی درک پدیده‌های بصری است. یادگیرنده‌های دارای این نوع هوش، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات، نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه‌ها، نمودارها، تصاویر، ویدیو و فیلم خوششان می‌آید.مهارت‌های آنها شامل موارد زیر است:ساختن پازل، خواندن، نوشتن، درک نمودارها و شکل‌ها، حس جهت‌شناسی خوب، طراحی، نقاشی، ساختن استعاره‌ها و تمثیل‌های تصویری (احتمالاً از طریق هنرهای تجسمی)، دستکاری کردن تصاویر، ساختن، تعمیر کردن و طراحی وسایل عملی، تفسیر تصاویر دیداری.شغل‌های مناسب برای آنها عبارتند ازدریانوردی، مجسمه سازی، هنرمند تجسمی، مخترع، کاشف، معمار، طراحی داخلی، مکانیکی، مهندسی

2-2-2-2.هوش کلامی-زبانی[2]

این نوع هوش یعنی توانایی استفاده از کلمات و زبان. اینیادگیرنده‌ها مهارت‌های شنیداری تکامل یافته‌ای دارند و معمولا سخنوران برجسته‌ای هستند. ...


[1].Visual – Spatial Intelligence

[2].Linguistic Intelligence Verbal

...

2-2-3-2.تعریف هوش هیجانی در تجارت

در تجارت وقتی صحبت از هوش به میان می‌آید معمولاً به یاد نمره‌های درسی دانشگاه می‌افتیمیا تست‌های هوش آزمون‌های استخدامی به ذهنمان می‌رسد. اما به تعبیری وسیع‌تر می‌توان گفت دو نوع هوش وجود دارد: هوش تحصیلی و هوش هیجانی. با دیدی محدود که تا به حال وجود داشته است تنها به هوش تحصیلی توجه شده است و اصلاً تنها هوش تحصیلی به رسمیت شناخته شده است. هوشی که شاخص وجود آن و شاخص مقدار آن در افراد مختلف نمرات درسییا نتایج تست‌های هوشی بوده است. آزمون‌هایی که معمولاً در محیط‌های بسته و انتزاعی برگزار می‌شوند و سایر متغیرهای اثرگذار به حداقل رسیده و در واقع متغیرهای محیطی که می‌توانند اثری سرنوشت ساز در توفیقیا شکست یک کار داشته باشند اثرشان تا حد خنثی پایین آورده می‌شود.

در صورتی که حالا توجه دانشمندان به نوع دیگری از هوش متمرکز شده است. هوش هیجانی که حداقل در زندگی اجتماعی (بخصوص فعالیت‌های تجاری و بازاریابی) اهمیتی فراتر از هوش تحصیلی دارد. هوشی که در طول تاریخ مصلحان و نخبگان اجتماعی را از نخبگان علمی جدا می‌سازد.

هوش هیجانی بیانگر آن است که در روابط اجتماعی و در بده بستان‌های روانی و عاطفی در شرایط خاص چه عملی مناسب و چه عملی نامناسب است. یعنی اینکه فرد در شرایط مختلف بتواند امید را در خود همیشه زنده نگه دارد، با دیگران همدلی نماید، احساسات دیگران را بشنود، برای به دست آوردن پاداش بزرگتر، پاداش‌های کوچک را نادیده انگارد، نگذارد نگرانی قدرت تفکر و استدلال او را مختل نماید، در برابر مشکلات پایداری نماید و در همه حال انگیزه خود را حفظ نماید. هوش هیجانی نوع استعداد عاطفی است که تعیین می‌کند از مهارت‌های خود چگونه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و حتی کمک می‌کند خرد را در مسیری درست به کار گیریم.

....

2-2-3-13.نتیجه‌گیری

خرید و فروش و بازار و مدیریت و تجارت به صورتی اجتناب ناپذیر با عامل انسانی سروکار دارند. چه در محیط داخل سازمان که سلول اصلی تشکیل دهنده واحدها افراد می‌باشند و چه در محیط خارج از سازمان که مدیریت با عوامل متعدد انسانی سروکار دارد. از دولتمردانی که قوانینتجاری را تدوین می‌کنند و گروه‌های مرجع اجتماعی مثل قهرمانان ورزشی و هنرمندان که سلایق مردم را در خرید اجناس و رواج مد جهت دهی می‌نمایند و نهاد خانواده که بخصوص در خریدهای بزرگ کانون اصلی مشورت می‌باشند و مشتریان نهایی که خریداران اصلی هستند تا نمایندگی‌های فروش و توزیع همگی عامل انسان را به عنوان هسته مرکزی با خود همراه دارند. هوش هیجانی به عنوان توانایی درک احساسات و نیاز دیگران کمک بسیار کارسازیست در جهت هدایت دیگران در راهی که منتهی به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمانی و رضایت افراد و جامعه می‌شود(تانو و دیگران، 2008).

-3.پیشینه تحقیقاتی

با توجه به جدید بودن مفهوم هوش بازاریابی در حوزه تحقیقات، در این زمینه در داخلكشور كارهای چندانی صورت نگرفته است، اما در ادامه، به بررسی تعدادی از تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از كشور می‌پردازیم:

2-3-1.پیشینه تحقیقات خارجی

«گومزو فلشر»(2001) در پروژه ای تحقیقی با عنوان درك مدیران اجرایی از ارزش هوشبازاریابی، به دنبال آن هستند كه نشان دهند كه عوامل فردی، محیطی و سازمانی بر درك مدیران ازارزش هوش بازاریابی تاثیر مستقیم دارد و همچنین این ارزش بر عملكرد سازمان تاثیر دارد.

این تحقیق بر اساس پرسشنامه ای كه بین مدیران ارشد 352 شركت توزیع شده، تهیه شدهاست. پرسشنامه در سه بخش و به صورت زیر تدوین شده است:

بخش اول به صورت طیف لیكرت، بخش دوم شامل دو سوال تشریحی و قسمت آخر بهصورت آری/خیر طراحی شده است. ...


خريد


درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 


خريد

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری , مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری


سایر محصولات

  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال های تنظیم هیجانی
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش شناخت درمانی
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت ابراز وجود
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت معنوی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش توسعه صنعتی
  •   دریافت مبانی نظری سبک های مقابله ای
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش علل گرایش به اعتیاد
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری شغلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزش تحصیلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش استفاده بیش از حد از موبایل
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری و ناسازگاری زناشویی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و خلاقیت
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی پیشرفت تحصیلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه خودکنترلی در سازمان
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه آلکسی تایمیا
  •   دریافت مبانی نظری اعتبار و هنجاریابی آزمون روانشناسی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه دیدگاهها و انواع هیجان
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه باورهای انگیزشی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه رویکردهای مختلف انگیزشی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه کیفیت زندگی و مدل های آن
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه هوش عاطفی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه شخصیت و تیپ شخصیتی D
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه همدلی، ابعاد و نظریه های آن
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری مشارکت در تصمیم گیری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری رفتار رانندگی
  •   دریافت فایل مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش
  •   دریافت فایل مبانی نظری سازگاری و انواع آن
  •   دریافت مبانی نظری باورهای غیرمنطقی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری افکار خودآیند منفی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کاری و سازمانی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری کم توانی هوشی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری نیمرخ روانی و شخصیت
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانبخشی
  •   مبانی و پیشینه نظری انواع هوش (هوش عقلانی، هوش هیجانی، هوش معنوی، هوش بدنی)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری عقب ماندگی ذهنی (فصل دوم)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری استرس شغلی
  •   دریافت مبانی نظری پنج عامل بزرگ شخصیت
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری انگیزش شغلی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری قصه گویی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری سبک دلبستگی و نظریه های آن
  •   دریافت مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش انواع سازگاری






  • ادامه ي مطلب

    امتیاز : 3


    طبقه بندی: مبانی و پیشینه نظری،
    پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری,مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و موفقیت تجاری,

    ارسال نظر برای این مطلب
    نام شما:
    ايميل :
    سايت :
    متن نظر :
    وضعیت نظر:
    کد امنیتی : *