تاريخ : 17 دی 1395 | 7:27 | نویسنده : سعید احتشام | بازدید : 0

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیمه






مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیمه

در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

آشنایی با صنعت بیمه

 بیمه

هر لحظه خطرات بیشماری جان و مال بشر را تهدید می‌كند . با تدابیر پیشگیری كننده، می‌توان مانع تحقق بعضی از این خطرها شد و یا آثار زیانبار آن‌را تخفیف داد . مثلا احداث بزرگراه‌ها تدبیری موثر برای كاهش تعداد تصادفات وسائل نقلیه به‌شمار می‌رود. با وجود این مشاهده می‌كنیم كه هر چند وقت یكبار حوادث دلخراشی اتفاق افتاده و خسارات بسیاری به‌جای می‌گذارد. بنابراین علاوه بر پیشگیری باید برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث و تحمل خساراتی كه بهرحال حاصل می شود، آماده شد.

صرف نظر از خسارات معدودی كه قابل جبران نیست برای مقابله با خسارات مادی لازم است كه بنیه مالی قابل ملاحظه ای در دسترس باشد . لكن این نكته را نباید از نظر دور داشت كه خساراتی كه احتمالا به‌دنبال تحقق حوادث مختلف متوجه افراد می‌شود، ممكن است بسیار عظیم و انبوه باشد .در حالیكه امكانات مالی برای تحمل این خسارات كافی نبوده و بسیار اندك و از میزان معینی تجاوز نكند. لذا امید به اینكه هر كس برای مقابله با خسارات احتمالی ذخیره مالی كافی در اختیار داشته باشد امری محال است.

معهذا از آنجائی‌كه حوادث همزمان واقع نمی‌شود مجموع امكانات مالی كه در اختیار افراد است برای جبران خسارات ناشی از حوادث واقعه كفایت می‌كند. بنابراین اگر هر فردی كه در معرض خطر است وجهی ذخیره كند و مجموع ذخایر افراد در صندوقی متمركز شود خسارات ناشی از خطرات تحقق یافته از محل موجودی این صندوق قابل جبران است .

با این مقدمه می توان گفت، همكاری و تبادل این افراد سیستمی به‌وجود می آورد كه قادر است خسارات وارد به افراد را هر قدر هم كه سنگین باشد، جبران كند. این سیستم تعاونی كه متكی به ذخیره های كوچك گروه كثیری از افراد است نام بیمه بخود گرفته است .

اهمیت بیمه در فعالیتهای اقتصادی بر كسی پوشیده نیست و تمام كسانی‌كه با فعالیتهای اقتصادی در ارتباط می باشند به نقش مهم و حساس بیمه در رشد و توسعه این فعالیتها اذعان دارند . از طرف دیگر باید این نكته را نیز در نظر داشت كه رشد اقتصادی جامعه نیز می‌تواند عامل توسعه و پیشرفت صنعت بیمه محسوب شود.

در دنیای كنونی ادامه فعالیت و پیشرفت هر بنگاه اقتصادی كه هسته اصلی اقتصاد یك كشور را تشكیل می‌دهد، در صورتی ممكن است كه ریسكهایی را كه این بنگاهها با آن مواجه هستند، شناسایی و به طریقی عواقب ناخوشایند آن جبران گردد . نقش بیمه در پخش كردن و كاستن این ناخوشایندیها است .

ضرورت وجود و گسترش بیمه با توجه به تنوع رو به تزاید و پیچیده تر شدن فعالیتهای اقتصادی معنا پیدا می‌كند

با توجه به ماهیت خطرها، روشهای مختلفی برای توزیع و كاستن خطرها وجود خواهد داشت . مهمترین و موثرترین آنها انتقال خطرها به بیمه گر است . نقش بیمه گر تشكیل اجتماع بزرگی از بیمه گذاران است كه در معرض ریسك یگانه ای قرار دارند . لذا پوششهای بیمه ای سبب می‌شوند كه خسارتهای وارد به بنگاههای اقتصادی موجب تعطیلی فعالیت‌ها  و سرمایه گذاری‌های اقتصادی نشود . بعبارت دیگر لطمه های ناشی از حوادث نامطلوب ( اقتصادی، طبیعی و انسانی ) به حداقل تقلیل یابد .

بیمه در اقتصاد امروز جهان نقش بسیار حساسی را بازی می‌كند . دوام فعالیت مجموعه های بزرگ صنعتی را بیمه تضمین می‌كند . كشتی و هواپیماهای غول پیكر به اتكا بیمه به حركت در می آید، فعالیت‌های گسترده بازرگانی مسئولیت‌های سنگین و نگران كننده به دنبال دارد . بیمه انواع مسئولیت‌ها، آرام بخش بازرگانان و صاحبان صنایع و حرفه های مختلف است . گاهی تعهدات آنقدر عظیم است كه نه یک بیمه گر بلكه گروهی از بیمه گران از كشورهای مختلف در دادن تضمین مشاركت می‌كنند و به این ترتیب بیمه‌ امنیت ملی ایجاد می‌كند .

از ویژگی‌های بارز صنعت بیمه در مقایسه با دیگر بخش‌های تولیدی، اهمیت شبكه توزیع و فروش است به‌گونه ای كه در صنعت بیمه تولید با فروش عجین و تفكیك ناپذیر است .

در قرارداد بیمه، بیمه گذار پرداخت حق بیمه و بیمه گر جبران خسارات احتمالی ناشی از حوادث معین را بعهده می‌گیرد در واقع می‌توان گفت كه مجموع این قراردادها، بیمه گذاران متعدد را از طریق بیمه به یكدیگرمرتبط می‌سازد.

واضح است كه حق بیمه پرداختی توسط یك بیمه گذار برای جبران خسارات احتمالی وارد به او کافی نیست و بیمه گر نیز با همه سرمایه اولیه خود قادر به جبران خسارت  از محل منابع مالی خود نیست، بلكه این جمع حق بیمه های بیمه گذاران است كه هر خسارت را قابل جبران می سازد.

نقش بیمه گر در صنعت بیمه این است كه بین گروه بیمه گذاران كه به فعالیتهای مختلف مشغول بوده و جان و مال هر یك از آنها به‌نحوی در خطر است، رابطه تعاونی برقرار كند یعنی با متشكل كردن این افراد در سازمان بیمه و دریافت حق بیمه آنها را در قبال صدمات و زیان‌های احتمالی مورد تامین قرار دهد .

انجام این حرفه، كه به بیمه گری معروف است، در صورتی نتیجه مطلوب می آورد كه از یك سری قواعد،اصول،نظامات و محاسبات متكی به آمار و احتمالات برخوردار بوده و قوانین و مقرراتی بر آن نظارت داشته باشد در غیر اینصورت از هدف اصلی خود خارج شده و بجای ایجاد تامین، دچار نابسامانی و آشفتگی خواهد شد .

منظور از اصول و قواعد بیمه كلیه قواعد و ضوابط فنی و حرفه ای و مقررات موضوعه در این حرفه است كه با مسائل و موضوعات حقوقی آن زیر بنای صنعت بیمه را تشكیل میدهد. ...

...

11-1-2  پیشینه تحقیق

1-11-1-2  مروری بر تحقیقات گذشته خارجی

كرسنس و گرونینگن در پژوهشی به بررسی گروه‌های مختلفی از خریداران خدمات بیمه پرداختند در این پژوهش هر دو گروه مشتریان راضی و ناراضی دلیل عمده انتخاب خود را مزایا، منافع و نرخ بیمه‌های تكمیلی عنوان كردند. در این پژوهش كه انتخاب خریداران بیمه‌نامه‌ها از بین برندهای بیمه‌گر در حال رقابت مورد بررسی قرار گرفت عواملی چون رسیدگی به شكایات و اطلاع‌رسانی صادقانه از جمله مهمترین عوامل مؤثر در انتخاب برندها بیان شوند.

ماركز و همكارانش در پژوهشی با عنوان «انتخاب برند در بازار بیمه» به این نتیجه رسیدند كه پایین بودن نرخ فرانشیز شركت‌های بیمه، اطلاع‌رسانی صریح و شفاف در طرح‌های بیمه‌ای و اعطای یارانه‌های دولتی به نرخ حق بیمه‌ها از جمله عوامل مؤثر بر انتخاب خریداران از بین برند شركت‌های بیمه‌ای است

در پژوهش دیگری كه آلیسون‌رین بر روی نحوه انتخاب مصرف‌كنندگان بیمه‌های سلامتی از بین شركت‌های بیمه صورت گرفت شهرت نام و نشان تجاری و نحوه اطلاع‌رسانی شركت‌های بیمه به عنوان مهم‌ترین دلایل خرید اثرگذار بر انتخاب خریداران خدمات بیمه از بین بیمه‌گران معرفی شدند

در گزارشی كه انتهای سال 2009 میلادی از سوی سازمان جهانی بیمه (WIR) منعكس شد اعلام گردید كه در 5 سال گذشته شفافیت و صداقت در اطلاع‌رسانی و استفاده از تكنولوژی‌های نو به همراه تبلیغات پیگیر بر روی رفتار خرید خریداران خدمات بیمه و انتخاب بیمه‌گر مؤثر برده است

لی و دیگران[1] (2000)، در مطالعه خود اثر مثبت تداعی برند، تصویر برند و برندآگاهی را بر ارزش ویژه برند نشان دادند. چن[2] (2001)، نشان داد كه تعداد تداعی‌ها با ارزش برند ارتباط دارد و هر چه تعداد تداعی‌ها بیشتر باشد، برند بهتر در ذهن می‌ماند. مایر[3] (2003)، در پژوهشی نشان داد كه نام برند نسبت به سایر ویژگی‌های ملموس و غیرملموس برند، اهمیت بیشتری در ترجیح مصرف‌كننده نسبت به برند دارد. در بسیاری از مدل‌های ارزیابی، از پردات اضافه قیمت جهت اندازه‌گیری ارزش ویژه برند استفاده شده است. در این خصوص می‌توان به پژوهش‌های فرگوهر[4] (1989)، آكر[5] (1991) و هولدن[6] (1992) اشاره كرد (به نقل از بحرینی‌زاده، 1385، ص 11، 10 و12) ...


[1]- Lee et al.

[2]- Chen.

[3]- Mayer.

[4]- Farquhar.

[5]- Aaker.

[6]- Holden.

...


خريد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیمه
دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 32 کیلوبایت
تعداد صفحات فايل: 22

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیمه

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیمه , مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیمه , فصل دوم آشنایی با صنعت بیمه

لطفا پيش از اقدام به خريد نکات زير را به دقت بخوانيد:

1) تمامي فايل هاي سيستم داخل فايلهاي فشرده rar و يا zip قرار دارند. براي باز کردن فايل ها بايد حتما نرم افزار winrar در سيستم شما نصب باشد (براي دانلود وين رار مي توانيد از سايتهاي اينترنتي که اين نرم افزار را بصورت رايگان ارائه مي دهند استفاده کنيد.)

2) پيش از خريد، تمامي توضيحات را به دقت بخوانيد ، فايل دانلودي شما طبق توضيحات ارائه شده در بالا مي باشد ( نه کمتر و نه بيشتر )

3) قبل از دانلود از انتخاب خود مطمئن شويد ، عودت مبلغ فايل ممکن نيست.

4) پس از خريد به هيچ عنوان اقدام به خريد مجدد نکنيد مگر آنکه خريد شما با خطا روبرو شده باشد ، در صورت خريد مجدد امکان عودت وجه ميسر نمي باشد.

5) لينک دانلود بلافاصله پس از پرداخت قابل مشاهده خواهد بود درصورتي که در دانلود نا موفق بوديد از طريق ايميل خود اقدام کنيد ( لينک دانلود به ايميلتان نيز ارسال ميشود).

6) اگر ايميل فرستاده شده در پوشه اسپم قرار داشت آنرا به اينباکس ايميلتان انتقال دهيد تا لينک دانلود فعال شود.

براي ارتباط با پشتيباني از راههاي زير اقدام کنيد:

info@cero.ir

cero.ir@yahoo.com

cero.poshtibani@gmail.com

فرم تماس با ما

شماره تماس : 09010318948 (ارسال پيامک)

عنوان فايل و آدرس ايميل خود بصورت پيامک ارسال کنيد.

تلگرام: https://telegram.me/poshtibani_cero







ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: مبانی و پیشینه نظری،
پیشینه پژوهش بیمه,مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیمه,فصل دوم آشنایی با صنعت بیمه,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *