× بستن تبلیغات
دریافت فایل مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم)

مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم)

مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم)
دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 150 کیلوبایت
تعداد صفحات فايل: 47

مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم)






مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم)

در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری :

با وجود اینكه ممكن است برخی از رفتارهای انسان ، واكنشی ناشی از محیط و یا رفتارهای دیگران باشد ولی به نظر می رسد كه بیشتر رفتارهای انسان بر اساس آموخته های اوست .

انسان در واقع هیچگاه از یادگیری فارغ نخواهد شد ، در محیط كاری خود  از روسا، همكاران ، ارباب رجوع و حتی مرئوسین خود یاد میگیریم .

تعریف یادگیری : 1

یاد گیری  را به طرق مختلف تعریف نموده اند ، به زعم یكی از نویسندگان یادگیری عبارتست از یك تغییر دائمی در رفتار و یا در الگوی رفتاری است كه از تجربه ممتد ناشی می شود  . بنابر این یادگیری را نمی توان حالت روحی روانی و یا جسمی موقت دانست كه ممكن است از روی نیاز ، بیماری ، مصرف الكل و یا سایر مواد مخدر ایجاد شده باشد . (گوتسچ[1]و استنلی[2]،1987)

تئوریها و نظریه های  یادگیری :

تئو ری محرك ـ پاسخ ، كه گاهی تحت عنوان تئوری و یا مكتب « رفتار گرایان » هم مطرح شده است نظر دانشمند اینست كه یادگیری را ایجاد ارتباط بین محرك و یك پاسخ می دانند و به این نتیجه رسیده اندكه یادگیری در انسان هم می تواند در نتیجه تشویق و تنبیه و یا بهتر بگویم « پاداش و نتیجه » انجام پذیرد .

اسكینر2  معتقد است به شرطی  انسان یاد می گیرد  كه رفتار ناشی از یادگیری موجب دریافت پاداش گردد به عنوان مثال ، اگر شخص برای گذرانیدن یك دوره آموزشی معرفی شود زمانی به یادگیری اقدام می نماید كه مطمئن شود گذرانیدن دوره مذكور و افزایش دانش ، مهارت و رفتار مطلوب ،   او را به هدفهای معنوی ، مادی و یا هر دوی آنها خواهد رسانید .

مكتب گشتالت 3  :   تاكید بسیاری به كل نگری دارد . پیروان این مكتب معتقدند برای ارتقای میزان یادگیری ، قسمت های گوناگون یك برنامه آموزشی باید متشكل از مباحث با معنی و مرتبط با كل برنامه های آموزشی باشد این مطلب در واقع اشاراتی به طراحی و تنظیم برنامه های آموزشی و سازماندهی دوره های مختلف آموزشی دارد . (گوتسچ و استنلی ،1987)

2-28-3تئوریهای یادگیری اجتماعی :

به اهمیت مراودات اجتماعی و تاثیر آن در یادگیری انسان تاكید فراوان دارد بر اساس این نظریه هر چیزی را كه بتوان با تجربه مستقیم آموخت ، با مشاهده مستقیم هم امكان آموختن آن وجود دارد .

بنابر این به زعم پیروان نظریه مذكور انسان می تواند از مشاهدات خود الگو سازی نماید . این تئوری استفاده از وسایل آموزشی از قبیل تصویر ، فیلم و ویدئو را به عنوان الگوهای رفتار توصیه می نماید . (مدوریواستیپل،2000)

2-28-3تئوری آسان سازی  :

تئوری آسان سازی در یادگیری تاكید به مشاركت دادن آموزش گیرندگان در مراحل آموزش دارد بر اساس این تئوری شركت كنندگان در دوره های آموزشی ، منابع خوبی برای انتقال دانش و مهارت و رفتارهای لازم هستند كه به هر طریق باید آنان را به مشاركت در مباحث تشویق نمود . در این صورت كارشناسان ، اساتید و یا مربیان آموزشی در واقع بیشتر نقش تسهیل كننده را ایفا می نمایند نه كنترل كننده یا ارائه كننده كل مطالب .


1.Learning  

[1]Goetsch

[2]Stanley

Skinner  .  2

3. Gestalt school

...

2-40پیشینه پژوهش

وی تائو تای ( 2006 ) در پژوهش با نمونه 126 كارمند در تایوان دریافت كه ساختار برنامه های آموزش، خودكارایی و نیز انگیزه­ی یادگیری كارمندان را پیش بینی می كند و در نتیجه، واكنش ها، یادگیری و انگیزه ی تغییر در آنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

اسمیت و همكاران(1997)  او برای ترقی  كاركنان، 166 برنامه ضمن خدمت با 2700 شركت كننده اجرا كردند . اكثر این برنامه های ضمن خدمت در محل تفرجگاه دانشگاه در مركز شهر برگزار شد . از آن جا كه زمان و هزینه صرف شده برای شركت در آموزش های ضمن خدمت نسبتاً زیاد است، در سال 1997 یك كمیته متشكل از كارمندان و استادان دانشگاه ایالت پنسیلوانیا بر آن شدند كه چگونگی برگزاری آموزش های ضمن خدمت را ارزیابی كرده ، تعیین كنند چه عواملی آن را اثربخش كرده و اصولاً چه نوع آموزش هایی برای كارمندان مفیدتر است. نتایج ارزشیابی، در میزان سازی آموزش ها در ایالت پنسیلوانیا برای مدیران، مربیان و كارمندان مورد استفاده قرار گرفت . 61 درصد پاسخ گویان، به وجود 5 نوبت آموزش ضمن خدمت در سال توجه داشتند ، 32 درصد به  10 - 6 نوبت و 6 درصد به 15 - 11 نوبت. میانگین روز های  صرف شده در آموز شهای ضمن خدمت در طی سال 1998، 9/8  روز بوده است . بیش تر از نصف مشاركت كنندگان موافق بودند كه بیش ترین فاصله مطلوب برای یك آموزش ضمن خدمت ، یك برنامه كامل روزانه خواهد بود . مسائل و م وضوعاتی كه به نظر نمونه های شركت كننده در این پژوهش در نرسیدن به یك آموزش ضمن خدمت ایدئال مؤثر بوده به قرار زیر است:

آموزش ها فاقد عمق و محتوای كافی بودند ( 36درصد)؛

افراد نمونه، قبلاً اطلاعات ار ائه شده را می دانستند ( 33درصد)؛

ضعف علمی مربیان ( 23 درصد)؛62-4 درصد از همه كارمندان پاسخ دهنده احساس می كردند كه نظر آن ها در مورد پیشرفت محتوای آموزش های ضمن خدمت اعمال نمی شود ...

...

لطفا پيش از اقدام به خريد نکات زير را به دقت بخوانيد:

خريد

برچسب ها : مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم) , مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی



سایر محصولات

  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال های تنظیم هیجانی
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش شناخت درمانی
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس
  •   دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت ابراز وجود
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت معنوی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش توسعه صنعتی
  •   دریافت مبانی نظری سبک های مقابله ای
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش علل گرایش به اعتیاد
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری شغلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزش تحصیلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش استفاده بیش از حد از موبایل
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری و ناسازگاری زناشویی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و خلاقیت
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی پیشرفت تحصیلی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه خودکنترلی در سازمان
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه آلکسی تایمیا
  •   دریافت مبانی نظری اعتبار و هنجاریابی آزمون روانشناسی
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه ابرازگری هیجان
  •   دریافت مبانی نظری و پیشینه دیدگاهها و انواع هیجان
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه باورهای انگیزشی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه رویکردهای مختلف انگیزشی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه کیفیت زندگی و مدل های آن
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه هوش عاطفی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه شخصیت و تیپ شخصیتی D
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه همدلی، ابعاد و نظریه های آن
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری مشارکت در تصمیم گیری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری رفتار رانندگی
  •   دریافت فایل مبانی نظری مدیریت و تسهیم دانش
  •   دریافت فایل مبانی نظری سازگاری و انواع آن
  •   دریافت مبانی نظری باورهای غیرمنطقی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری افکار خودآیند منفی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کاری و سازمانی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری کم توانی هوشی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری نیمرخ روانی و شخصیت
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانبخشی
  •   مبانی و پیشینه نظری انواع هوش (هوش عقلانی، هوش هیجانی، هوش معنوی، هوش بدنی)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری عقب ماندگی ذهنی (فصل دوم)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری استرس شغلی
  •   دریافت مبانی نظری پنج عامل بزرگ شخصیت
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری انگیزش شغلی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری قصه گویی
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری سبک دلبستگی و نظریه های آن
  •   دریافت مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش انواع سازگاری






  • ادامه ي مطلب

    امتیاز : 3


    طبقه بندی: مبانی و پیشینه نظری،
    پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم),مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی,

    ارسال نظر برای این مطلب
    نام شما:
    ايميل :
    سايت :
    متن نظر :
    وضعیت نظر:
    کد امنیتی : *