× بستن تبلیغات
دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری


توضيحات دانلود



در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

محیط یادگیری

یكی از عناصر پیش زمینه ی مؤثر بر بازده و پیامدهای یادگیری ،ساختار و محیط یادگیری اول است، عوامل موقعیتی یا محیطی،عوامل ایجاد كننده فضایی هستند كه درآن تكلیف یادگیری انجام می شود(بیگز،1985 به نقل از پارسا وساکتی1386 ص110).توجه به مؤلفه محیط یادگیری تقریباً به اوائل سال 1960 برمیگردد یعنی زمانی كه بلوم اشاره كرد كه می توان از ملاك محیط یادگیری كلاس برای پیشبینی پیشرفت تحصیلیافراد استفاده كرد.در آن زمان تحقیقات درخصوص موفقیت تحصیلی افراد متوجه محیط های یادگیری كارآمد شد(اندرسون و والبرگ، 1974؛والبرگ،1974 به نقل از پارساوساکتی1386 ص110). علاقه به تحقیق درباره محیط یادگیری، به ویژه از زمانی بیشتر شد كه محققان دریافتند كه بازده و پیامدهای یادگیری شناختی وعاطفی و نگرش افراد در مورد یادگیری، تاحد زیادی تحت تأثیر ادراك آنها از این محیط است(اندرسون و والبرگ،1974 به نقل از پارسا وساکتی1386).محیط یادگیری از آن زمان به بعد به ادراك مشترك دانش آموزان و استادان از محیط كلاس درس اطلاق شد(فریزر،1986 به نقل از پارسا وساکتی1386ص110).

عوامل فردی

علاوه براینها تأثیر عنصر ادراك از محیط و موقعیت یادگیری در بازده و پیامدهای یادگیری ، عوامل فردی نیز جایگاه ویژه ای دارند.همان طور كه می دانیم دانش آموزان از لحاظ توانایی های ذهنی، روش های آموختن ،سبك و سرعت یادگیری، آمادگی و علاقه و انگیزش نسبت به كسب دانش و انجام فعالیت های تحصیلی باهم تفاوت دارند.بنابراین درنظر گرفتن تفاوت های فردی افراد در آموزش و برخورد متناسب با ویژگی های خاص آنان از وظایف مهم هر نظام آموزشی است.نتایج پژوهش های انجام شده دراین باره نیز بر این حقیقت تأكید كردهاند كه توجه به تفاوت های فردی یادگیرندگان از سوی مربیان، در بهبود كیفیت یادگیری و افزایش سطح پیشرفت تحصیلی آنان بسیار تأثیرگذار است. آنچه در سال های اخیر بیشتر از بقیه عوامل مؤثر بر یادگیری نظر روانشناسان تربیتی و متخصصان آموزشی را به خود جلب كرده، تنوع سبك های تفكر و رویكردهای یادگیری بوده است. این تفاوت ها عمدتاً در چگونگی برخورد یادگیرنده با موضوع های مختلف یادگیری و نحوه فراگیری، نگهداری واستفاده از آن یادگیری ها مطرح بوده است.(پارساو ساکتی1386 ص110).

...

2-8-رویكردهای یادگیری

رویكردیادگیری دارای دو بعدانگیزه واستراتژی است. دانش آموزان دارای رویكرد صوری،"انگیزه بیرونی (صوری)[1] "دارند و دانشگاه را وسیله ای برای رسیدن به نتایج دیگر مانند كسب شغل خوب می دانند.آنها نیازمند به تعادل بین كار سخت و اجتناب از شكست هستند و با اتخاذ "استراتژی صوری[2]"هدف را به الزامات برنامه درسی و ارزیابی محدود می كنند.تمركز آنها بر جنبه های لفظی و محسوس اجزاء تكلیف و بازتولید دانش از طریق یادگیری بر عادت و تكرار است و تكالیف را فاقد ارتباط با یكدیگر تلقی می كنند.دانش آموزان دارای رویكرد حصولی یا استراتژیك برداشت خاصی از "انگیزه بیرونی(حصولی)[3] " دارند و برای اثبات برتری خود با نمایش دستاوردهای مشهود به ویژه نمرات بالا تلاش می كنند. آنها با اتخاذ "استراتژی حصولی[4]" و گزینش راهبرد مرتبط با تكلیف، سازماندهی زمان و استفاده از مهارت های مطالعه را دنبال می كنند. این دانش آموزان نظام مند و مرتب هستند و به نسبت نمراتی كه می توانند بالقوه كسب كنند برای تكالیف خود زمان صرف می كنند( پارسا وساکتی  1386 ص66).نتایج ارزیابی رویكردهای یادگیری طی زمان نشان می دهد كه دانش آموزان دراثر تجارب خود از آموزش عالی،تشویق به درگیر شدن با رویكردهای مطلوب یادگیری یعنی رویكرد عمقی نمی شوند.این چنین استنباط می شود كه محیط تدریس و محیط یادگیری به خودی خود دانش آموزان را نه ملزم و نه تشویق به رویكرد عمقی یادگیری میكند و ادراكات دانش آموزان از آنچه برای موفقیت لازم است ضرورتاً درگیری معنادار آنها با مواد درسی را موجب نمی شود. كیفیت كل یادگیری و نتایج یادگیری با رویكردهای یادگیری دانش آموزان مرتبط است واگراستادان از ویژگی های دانش آموزان خود برحسب شیوهی رویكردشان به یادگیری بیشتر آگاه باشند، این دو میتوانند بهبود یابند.رویكردهای سطحی و حصولی آسیب شناسانه هستند.رویكرد سطحی مبتنی بر انگیزه ی حداقل كردن تلاش، همچنین به حداقل رسانیدن عوارض و پیامدهای ناشی از تلاش كم میباشد. یعنی كسب نمره ی قبولی اما از راه میان بر كه اغلب به معنای آن است كه دانش آموز مایل به یادگیری عادتی محتوای گزینش شده است.  ....


[1]. Surface (External)Motivation(Sm)

[2]. Surface Strategy(Ss)

[3]. Achievement Motivation(Am)

[4]. Achievement Sterategy(As)

...


خريد

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری , مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری

لطفا پيش از اقدام به خريد نکات زير را به دقت بخوانيد:

1) تمامي فايل هاي سيستم داخل فايلهاي فشرده rar و يا zip قرار دارند. براي باز کردن فايل ها بايد حتما نرم افزار winrar در سيستم شما نصب باشد (براي دانلود وين رار مي توانيد از سايتهاي اينترنتي که اين نرم افزار را بصورت رايگان ارائه مي دهند استفاده کنيد.)

2) پيش از خريد، تمامي توضيحات را به دقت بخوانيد ، فايل دانلودي شما طبق توضيحات ارائه شده در بالا مي باشد ( نه کمتر و نه بيشتر )

3) قبل از دانلود از انتخاب خود مطمئن شويد ، عودت مبلغ فايل ممکن نيست.

4) پس از خريد به هيچ عنوان اقدام به خريد مجدد نکنيد مگر آنکه خريد شما با خطا روبرو شده باشد ، در صورت خريد مجدد امکان عودت وجه ميسر نمي باشد.

5) لينک دانلود بلافاصله پس از پرداخت قابل مشاهده خواهد بود درصورتي که در دانلود نا موفق بوديد از طريق ايميل خود اقدام کنيد ( لينک دانلود به ايميلتان نيز ارسال ميشود).

6) اگر ايميل فرستاده شده در پوشه اسپم قرار داشت آنرا به اينباکس ايميلتان انتقال دهيد تا لينک دانلود فعال شود.

براي ارتباط با پشتيباني از راههاي زير اقدام کنيد:

info@cero.ir

cero.ir@yahoo.com

cero.poshtibani@gmail.com

فرم تماس با ما

شماره تماس : 09010318948 (ارسال پيامک)

عنوان فايل و آدرس ايميل خود بصورت پيامک ارسال کنيد.

تلگرام: https://telegram.me/poshtibani_cero







ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: مبانی و پیشینه نظری،
پیشینه پژوهش محیط یادگیری,مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط یادگیری,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *